DAVETLİ KONUŞMACILAR

PLENARY SPEAKERS

Davetli - Plenary

Brunel University of London

""İngiltere'de hem kaynaştırma okullarında hem de özel eğitim okullarında ve çeşitli üniversitelerde çalışan  Garner, özel eğitim ve kapsayıcı eğitim alanlarında araştırma ve öğretim faaliyetleri yürütüyor. Özellikle zorlayıcı davranışlar ve okuldan uzaklaştırmalar, sınıfta öğrenme güçlükleri ile okul ve  aile konulu araştırmaları bulunmaktadır. 

KEYNOTE SPEAKERS

Davetli - Plenary

Ohio State University

"Dr. Peter V. Paul, The Ohio State University’de Eğitim Çalışmaları Bölümünde profesördür (1984’ten beri). Illinois Üniversitesi'nden doktora derecesini almıştır. Kendisi bilateral koklear implant kullanmakta ve Down sendromu ile otizmi olan bir oğula sahiptir. Üniversitedeki başlıca görevlerinden biri, işitme engelli bireylerin eğitimiyle ilgilenen öğretmen adaylarının yetiştirilmesidir.

Araştırma alanları arasında kapsayıcı eğitim, dil, kelime bilgisi ve okuryazarlık yer almaktadır. 285’ten fazla yayını bulunan Dr. Paul; Language and DeafnessLiteracy and DeafnessReading and Deafness gibi çok sayıda temel eserin yazarıdır.

Ulusal ve uluslararası düzeyde dil, okuryazarlık ve kapsayıcılık konularında sunumlar yapmış; American Annals of the Deaf dergisinin editörlüğünü yürütmektedir. Ayrıca birçok akademik dergide editörlük ve hakemlik yapmıştır.

Aldığı ödüller arasında 2022 King Salman Uluslararası Engellilik Araştırma Ödülü, Edward Fay Ödülü ve Fakülte Etki Ödülü bulunmaktadır.

"

 

Davetli - Plenary

Miguel Augusto Meneses da Silva Santos, Porto Politeknik Enstitüsü'nde Koordinatör Profesör olarak görev yapmakta olup, halen Eğitim Fakültesi Başkan Yardımcılığı görevini yürütmekte ve inED - Eğitimde Araştırma ve Yenilik Merkezi Yönetim Kurulu'nda yer almaktadır. Minho Üniversitesi'nden Eğitim Psikolojisi alanında doktora ve Özel Eğitim Psikolojisi alanında yüksek lisans derecesine ve Coimbra Üniversitesi'nden Psikoloji derecesine sahiptir. Araştırmaları, Özel Eğitim ve Eğitim Psikolojisi ağırlıklı olmak üzere Eğitim Bilimleri üzerine odaklanmaktadır. Finanse edilen 14 araştırma projesine katılmış, üçüne liderlik etmiş ve şu anda Erasmus + projesi SOULSS - Scaffolding Online University Learning'in Portekiz ekibini koordine etmektedir: Destek Sistemleri, yüksek öğrenimde kapsayıcılığı teşvik etmeye adanmıştır. 100'den fazla araştırmacı ile işbirliği yapmış ve 60'tan fazla yüksek lisans ve doktora tezine danışmanlık yapmıştır. Çalışmaları, yükseköğretimde ek ihtiyaçları olan öğrencileri destekleyen kurumsal girişimlerde on yıl süren liderlik rolünü de içermektedir.

"

 

Davetli - Plenary

Prof. Dr. Sonia Blandford, 40 yılı aşkın süredir eğitim alanında öğretmenlik, yöneticilik, akademisyenlik ve sivil toplum liderliği yapmıştır. Plymouth Marjon Üniversitesi’nde Emeritus Profesör, UCL ve Warwick Üniversitesi’nde Misafir Profesör, Oxford Üniversitesi’nde Kıdemli Araştırma Görevlisidir. Achievement for All 3As adlı ödüllü hayır kurumunun kurucusu ve eski CEO’sudur. Teach First ve Teacher Training Resource Bank programlarının kurucularındandır. Avrupa Komisyonu ve Avrupa Engellilik Ajansı ile yürütülen öğretmen eğitimi ve kapsayıcılık projelerinde Birleşik Krallık temsilciliği yapmıştır. 300’ü aşkın makale ve 55 kitabı bulunan Blandford, sosyal hareketlilik alanında önemli eserler kaleme almıştır. Debrett’s Sunday Times tarafından Birleşik Krallık’ın en etkili 500 kişisinden biri seçilmiş, BBC ve diğer kurumlarca birçok ödüle layık görülmüştür. Ayrıca çoklu enstrüman çalan bir müzisyen ve birçok orkestra ile koro çalışmalarında şeflik yapmıştır.